Jakie są korzyści z tego, że dzieci uczą się czytać od szkoły podstawowej?
W naszej nowoczesnej, wysoko poinformowanej gospodarce czytanie, uczenie się i zdobywanie umiejętności, aby zarobić na życie, to przeszkody, które każdy musi pokonać. Pierwszym nauczycielem, który pomoże dziecku pomyślnie pokonać tę przeszkodę, może być tylko rodzic. Czy wiesz, jakie korzyści płyną z wczesnego czytania? Przekonajmy się! Czytanie jest złożoną czynnością intelektualną, w którą zaangażowane są czynniki sensoryczne, percepcyjne, uwagowe, pamięciowe, myślowe i wyobrażeniowe. Czytanie zaczyna się od słuchania opowieści. Pokolenia matek instynktownie opowiadały swoim dzieciom historie, które usłyszały od starszych, kiedy ich dzieci były jeszcze niemowlętami lub gaworzyły. Tak więc dzisiaj, przy bogactwie życia materialnego, opowieści nie są już przekazywane z matki na dziecko, ale zastąpione przez piękne i kolorowe książki z obrazkami. Oczy i uszy dziecka, wzrok i słuch poruszają się w tym samym czasie.兒童睡前故事
Przed ukończeniem drugiego roku życia, dzieci znajdują się w niemowlęcym stadium języka, znanym również jako stadium przed czytaniem. Na przykład, gdy zobaczy w książce narysowany telewizor, rozejrzy się wzrokiem po pokoju i wskaże na telewizor. Kiedy zobaczy w książce uśmiechniętą buźkę, będzie się śmiał. Rodzice czytają mu i opowiadają bajki, głównie po to, by rozwijać jego zdolności językowe i pomóc mu nauczyć się poprawnie mówić. Po ukończeniu drugiego roku życia, inteligencja dziecka rozwija się szybko na skrzydłach języka. Często proszą dorosłych, aby opowiadali im historie, które słyszeli wiele razy i które już znają, a nawet proszą dorosłych, aby wskazywali słowa w książkach z obrazkami i czytali im je po kolei. Jest to sposób dla dzieci, które znają historie, aby sprawdzić swoje umiejętności przewidywania i nabrać pewności siebie.兒童成長
W miarę jak dzieci dorastają, książki z obrazkami i zabawki stają się nieodzownymi towarzyszami ich życia. Jednak dla dzieci książki i zabawki różnią się zasadniczo. Zabawki mogą być składane, mogą zmieniać swój kształt, mogą wydawać dźwięki i mogą być animowane. Dzieci mogą bawić się nimi same, używając swoich mózgów do własnej rozrywki.培養孩子解難能力
W przeciwieństwie do książek, które są ciche, statyczne i płaskie, niewiele dzieci jest w stanie czytać je samodzielnie przez dłuższy czas i muszą być one czytane razem. Żywa i pełna pasji narracja rodziców może stymulować zainteresowanie dzieci czytaniem książek obrazkowych, pomagając im w doskonaleniu umiejętności sensorycznych i rozumienia, a także w stopniowym uczeniu się rozumienia nowej wiedzy. W trakcie wymiany pytań i odpowiedzi między rodzicami i dziećmi, dzieci poznają różne języki pisane, poszerzają swoje słownictwo i odnoszą historie z książek do własnych doświadczeń życiowych, wzbogacając w ten sposób i poszerzając swoją wiedzę i doświadczenie oraz stopniowo uzupełniając swój rozwój społeczny. Ważną rolę odgrywa więc oświecenie rodzicielskie.
Powiązane artykuły:
Come i genitori possono nutrire il potenziale musicale del loro bambino
Komentarze